Den här graverade jag för ett år sedan...

Den här graverade jag till mamma föra våren...


Jag har inte blåst vasen, bara garverat på den 

Dagen har gått så fort, vet inte riktigt vad jag har gjort mer en läst och tittat på film^^
Jag gick igenom mammas rum på jakt efter något att läsa och jag hitade en liten bok skriven
av Jon Kabat-Zinn. Där i sa han...

"Budda sa en gång att kärnan i all hans undervisning kunde sammanfattas
i en enda mening. Om det nu skulle vara så, är det kanske en ide att lägga den
meningen på minnet. Man vet aldrig när den kan komma till pass,
när man verkligen förstår den, även om man inte gjorde det strax innan.
Meningen lyder: "Håll inte fast vid något som är jag, mig eller mitt."
 Med andra ord: Att inte vara bunden, särskilt inte vid fixa ideer 
om dig själv och vem man är." 

Mycket kloka ord man bör tänka på!

Ha det Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0