Blåbärsmuffins med vit choklad!

Jag hoppas alla de där mörka molnen försvinner för ikväll ska mina
vänner och jag grilla och tror inte att det blir så mysigt om det regnar.
 I värsta fall får vi grilla i ugnen och sen duka up en lite picknick i lägenheten^^
 
Imorgon ska jag och min mamma till Arne, så idag har jag ståt
 och bakat massor blad annat dessa underbara muffinsarna som han ska få :)

Blåbärsmuffins med vit choklad... mmmm
Recept!
Ingredienser!
2 stora ägg
2 dl strösocker
2 tsk bakpulver
4 dl vetemjöl
1/2 dl filmjölk
100g smält smör
finrivet skal från en citron
1 dl blåbär (eller något annat bär)
50g groft hackad vit choklad

Gör så här!
Vispa äggen fluffigt med sockret. Blanda ner bakpulver och mjölet.
tillsätt filen, det smälta smöret samt citronskalet och rör smeten slät.
Fördela smeten i muffinsformarna (typ hälften). Tryck i några blåbär
och bitar av vit choklad i varja muffins.
Grädda i mitten av ungnen i 200 grader ca 20min
Låt svalna och njut ;D

Ni kan hitta receptet på
http://kalasgott.blogg.se/
en helt underbar blogg

Ha det Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0