Det finns ingen annan tid en nuet...


Så här hade min vän Sanna sitt hår i lördags, tyckte det var jätte fint och om jag
lyckas sätta upp mitt hår i något liknande så ska jag försöka vissa er hur man gör.
Hon försökte förklara så ska göra mitt bästa.


Det finns ingen annan tid en nuet.
Det kommer aldrig att finnas en rikare
stund en just denna. Även om vi kanske intalar
oss att någon framtida stund kommer att vara mer behaglig än
just den här, kan vi faktiskt inte veta det.
 Framtiden kommer inte vara vad du väntar dig eller vad
du tror, och när den kommer kommer den också vara i nuet.
Också den kommer att vara ett ögonblick
som det går lätt att förbise, lika lätt som det här...
                                                                                        /Jon Kabat-Zinn
Haha jag och mina citat/dikter
 

Ha det Gott!


Kommentarer
Postat av: Sofia [gaspedal.blogg.se]

svar: tack så mycket, verkligen :D

2010-04-05 @ 22:44:08
URL: http://gaspedal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0