Ödets skämt?

För ett tag sen var jag inne på en hemsida och stötte på citatet,
"Det är ödets grymmaste skämt att förvärkliga våra drömmar". Först när jag läste det blev
jag väldigt fundersam. Vadå ödets grymmaste skämt att förvekliga våra drömmar? Det är enligt min menig vad livet går ut på. Men ju mer jag tänker på det måste jag dock medge att det stämmer. Det är svårt att förklara men det blir aldrig som man tänker sig helt enkelt, men det är inte alltid till det sämre. vad tror ni det är, är det ödets skämt eller inte?

Bara för att
Igår var jag inne på KANDEEDRAWiNGS.BLOGG.SE (en jätte bra blogg har ni tid så tycker jag ni kan gå in där)
och där stötte på ett citat som tåls att tänka på.

WHEN I WAS 5 YEARS OLD, MY MOM ALWAYS
TOLD ME THAT HAPPINESS WAS THE KEY TO LIFE.
WHEN I WENT TO SCHOOL THEY ASKED ME WHAT I WANTED
TO BE WHEN I GREW UP.
I WROTE DOWN "HAPPY", THEY TOLD ME
I DIDNT UNDERSTAND THE ASSIGNMENT AND I TOLD THEM
THEY DIDN`T UNDERSTAND LIFE.

Ha det bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0