vadå jag har dålig humor... så kan man inte säga



Jag förstår mig inte på människor som kan säga sig själva ha en dålig humor eller dålig musiksmak. Jag hör det hela tiden, jag har dålig humor, jag lysnar bara på kontig musik, dålig musik och såvidare. Hör inte ni också detta mycket??
Om man nu tycker att man har dålig musiksmak så lysnar man ju inte på det. Man kan inte ha dålig musiksmak, det går bara inte. Man lysnar ju på det man tycker är bra^^ vadå om någon annan tycker den är dålig, det betyder ju inte att man själv har dålig musiksmak. Eller värre, jag har dålig humor, vadå jag har dålig humor? skrattar du åt den, DU tycker att den kul då är den väl inte dålig. haha vadå om ingen annan skrattar, jag kan säga så om jag bara skulle få skratta när andra tyckte mina så att kalla skämt var roliga då skulle jag få skratta väldigt sällan^^ För att någon annan tycker att jag är tråkig hindrar inte mig från att ha kul och skratta åt det jag vill, dock kan det bli lite jobbigt när de tittar ireterat på en från andra sidan av resturangen men haha vadå...  men förde har väl inte jag dålig humor. Jag måste säga att jag tycker ingen har så bra musiksmak och humor som jag har ;D  




Ha det supergott ;)





Kommentarer
Postat av: Benji

Haha att du fortfarande inte har släppt detta ;) det ÄR inte att man tycker man HAR dålig musiksmak lr humor, det är mer en fråga om bristande vokabulär.



ex. Jag har dålig musiksmak...



innebär egentligen:

Jag har en avvikande musiksmak som av andra ibland uppfattar som dålig lr mindre bra än sin egen.



men som du vet har en majoritet av svenska folket ett ganska utpräglat Mainstream språk som baseras på ålder å etnicitet. Dvs. det är helt enkelt lättare å säga "Jag har dålig smak".folk förstår vad man menar trots att det "låter" fel, samma sak med det distinktiva svenska lätet: mmm,



Som kan betyda.



jag instämmer

jag vet inte

jag tänker

va gott!

va skönt!



beroende på kontext, det finns helt enkelt rätt lr fel inom svenska språket (lr andra heller för den delen) eftersom dom konstant ändras... ;P

2010-07-02 @ 22:58:36
Postat av: Benji

edit*

det finns helt enkelt (INGET) rätt lr fel inom svenska språket (lr andra heller för den delen) eftersom dom konstant ändras... ;P

2010-07-02 @ 23:01:54
Postat av: Emmy

Sv: Jag är inte dum benjamin, vist att jag inte är något vidare läshuvud men jag är inte dum. Vist jag fattar att det är så, har själv sakt det många gånger om mig själv. Fast det ska du veta att det vi säger om sig själv är det vi tror på säger vi att vi har dålig musiksmak tillräkligt många gånger tillslut hör vi bara dålig. det är som att alltid höra att det här klara jag inte, klart att man inte klarar det då. Du är dum då blir man ju dum och såvidare

Att säga att man har dålig musiksmak är att klanka ner på sig själv och det är det jag tycker är fell. vad är svårare att säga med att jag lysnar inte på det du lysnar på???

2010-07-03 @ 01:48:59
Postat av: Benji

har aldrig påstått att du e dum :o



säger bara att det e anledningen till det. sen håller jag med dej till 100 % att det är att klandra ner på sig själv, så rekommenderar inte att man ska göra det, men vanor e svåra å bryta å det antagligen därför folk fortsätter...plus att omgivingen sätter avtryck och press att tycka å tänka på särskilda vis,



handlar mest om att stå på sig själv, precis på det sätt du gör som avslutning på ditt inlägg. å avslutningsvis som vanligt e inget illa menat :)

2010-07-03 @ 02:25:52
Postat av: Amy

Haha, jag säger alltid så!:P

stolt fotograf förresten! puss

2010-08-05 @ 22:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0