Smärtan nu är en del av lyckan då



Jag känner det, jag är väldigt duktig på att göra ingentin^^ Idag har jag lugit ute i solen njutit av att finnas till och läst en väldigt bra bok, Ödets hav av Elisabet Nemert. Den handlar om en ung kvinna på 1300-talet som vågar stå för vad hon tycker är rätt. Hon säger en sak i boken när hennes mor dör som jag tyckte var väldigt bra sakt.

"smärtan nu är en del av lyckan då. om vi väljer bort kärleken av rädsla för den smärta vi känner över att förlora den, vad finns då kvar att leva för? och svaret fanns där inom henne och det löd; ingenting, absolut ingenting. Om smärtan är det pris jag måste betala för att känna kärleken då välkommnar jag smärtan"


Så här vackert var det vid vättern för ett par dagar sen när vi körde förbi med bilen.

Ha det Gott!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0