När blir vi "vuxna" igentligen eller blir vi det?


Idag hade jag och mina vänner en väldigt intresankt diskussion. När blir man vuxen?
Lagen säger ju att vi blir "vuxna" när vi har fyllt 18 år OCH DET VET JAG SÅ SLÄPP DET NU.
Men jag anser inte att vi blir det, det är många som aldrig blir "vuxna" och det är många som anser
sig vara det och inte är det och svidare. När vi har fyllt 18 så är vi myndighetsförklarade ingett annat, vi blir inte vuxna bara för att vi får en högre siffra. För att vara "vuxen" krävs erfarenhet av livet och det är väldigt få människor som faktiskt har det vid 18års ålder, däremot tror jag att det är många som tror att de har den "erfarenheten" och tror de är så vuxna. Jag kan säga så här att jag hoppas verkligen jag inte blir "vuxen" och om jag skulle bli det så inte fören jag minst är 50år och då en väldigt busig "vuxen" som kan se de vackra med livet, men det är jag. Jag är 17år och om jag är "vuxen"? lååångt ifrån. Många anser att när man är mogen nog för att ta ansvar blir man vuxen men... förlåt jag bara babblar på ska sluta nu.

Haha aja ja vet jag vet

Sov sött!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0