Hallon vaniljcupcakes med vit choklad frosting!


Igår när jag stod och bakade mina cupcackes så ringde min vän och
frågade om hon och par till kunde komma över och grilla. Ett par till visade sig vara typ 8^^
Så det blev en mysig grillkväll igår med massa roliga människor, riktigt mys var det.
Och så blev det ju goda muffins till efterrätt.


Kanske inte de mest lyckade jag har gjort med goa var de^^
Hade nog för lite florsocker i så frostningen blev lite för rining

Hallon och vaniljcupcakes men vit choklad frostning!
Recept!
100g smör
2 dl strösocker
2 ägg
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
3 dl vetemjöl
1 1/2 dl vaniljyoghurt
2 dl frysta hallon
Vispa smör och socker mjukt, tillsätt äggen ett i taget.
Rör försiktigt i de torra ingredienserna, vänd i yougurten och blanda
väl. Ha sist i hallonen och fördela smeten i muffinsformar. Grädda i 200 grader
i ca 15 min. Låt svalan helt innan du spritsar på frostningen.

Cream cheese med vit choklad!
60 g mjukt smör
200g Cream cheese
2-3 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
200g vit choklad
vispa smör och Cream cheese mjukt, rör i ca två dl av florsockret
och allt vaniljsocker. Smält chokladen över vattenbad. Låt svalan innan du sakta 
rör i den. Blanda till en jämn smet, tillsätt mer florsocker om den känns för lös.
(Jag skulle nog haft 4-5 dl florsocker i för att den inte skulle bli så
rining men då kunde den blivit alldeles för söt) 
För övrig var de jätte goda^^


"Så som i himlen, så ock på jorden
Så som i det inre, så ock i det yttre"

Ha det Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0